TERAPIA PEDAGOGICZNA

zwana reedukacją lub zajęciami korekcyjno-kompensacyjnymi, to specjalistyczne działania mające na celu niesienie pomocy dzieciom ujawniającym różnego rodzaju nieprawidłowości rozwoju i zachowania.
Terapia polega na poprawie funkcjonowania dziecka z szeroko pojętymi  deficytami rozwoju, przejawiającymi się trudnościami w  różnych dziedzinach uczenia się .

Prowadzone ćwiczenia  dostosowane są do poziomu rozwoju dziecka i mają na celu:

  • usprawnianie rozwoju motorycznego dziecka (motoryka mała).
  • rozwijanie funkcji wzrokowych dziecka
  • usprawnianie funkcji słuchowych dziecka:
  • usprawniane koordynacji słuchowo-wzrokowo-ruchowej
  • usprawnianie precyzji ruchów rąk –grafomotoryka, planowanie ruchu ręki
  • usprawniane koordynacji wzrokowo – ruchowej dziecka
  • usprawnianie orientacji przestrzennej
  • poprawę koncentracji uwagi:
  • usprawnianie procesów poznawczych
  • wzbogacanie wiadomości o otaczającym świecie
  • wpływanie na rozwój emocjonalny dziecka i kontakty społeczne